سنبله 12, 1399 08:19 Asia/Kabul

مسوولان محلی بدخشان میگویند که از طریق برنامه میثاق شهروندی در این ولایت صدها شغل برای جوانان ایجاد گردیده است. 

به گزارش خبرنگار رادیودری، انجنیر عبدالولی مسوول برنامه میثاق شهروندی می‌گوید 300 پروژه از سوی این برنامه در ولایت بدخشان عملن آغاز گردیده است.
به گفتة مسؤولان محلی بدخشان هم اکنون کار بیش از 300 پروژه از طریق برناة ملی میثاق شهروندی در این ولایت طرح شده که در پی آن هزاران ساعت کاری برای مردم در بخش‌های مختلف این پروژه‌های فراهم میگردد.
انجینر عبدالولی، مسؤول برنامه میثاق شهروندی در بدخشان می‌گوید که این اداره کار خود را در 8 ولسوالی بدخشان در 616 شورای انکشافی کار ظرفیت سازی شوراها را با همکاری دفتر بنیاد آغاخان و دفتر کنسرن جهانی آغاز نموده است.
به گفتة مسؤول برنامة ملی میثاق شهروندی بدخشان آنان افزون بر ظرفیت سازی شورای‌های انکشافی آنان کارهای مقدماتی 317 پروژه را تکمیل نموده و کار عملی 113 پروژه آغاز شده است.
   
محمدظافر صالح‌زاده،‌ از فعالان مدنی بدخشان می‌گوید که حکومت توانسته است از طریق برنامة ملی میثاق شهروندی افزون برا ایجاد فرصت‌های شغلی، زمینه‌های خوب انکشافی را نیز فراهم نماید.
به گفتة آقای صالح‌زاده، این برنامه در زمینة انسجام و هماهنگی مردم و تقویة کارهای رضاکارانه نیز ثمر بخش بوده است و با عملی شدن آن در تمام ولسوالی‌های بدخشان زمینه‌های زیادی انکشافی و شغلی برای مردم فراهم می‌شود.
این فعال مدنی در بدخشان می‌گوید که نظر به آمارهای ارایه شده از سوی نهادهای حکومتی در بخش اول این برنامه در سطح افغانستان 11 هزار شورا زیر پوشش این برنامه قرار دارد که با تطبیق 11 هزار پروژه زمینه‌کاری زیادی برای مردم فراهم خواهد شد.
 در همین حال باشنده‌گان بدخشان هم می‌گویند که برنامة ملی میثاق شهروندی در زمینة شغل‌زایی و توسعه از جمله برنامه‌های بی‌نظیر است.
گزارش عرفان برزگر خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه