سنبله 19, 1399 15:11 Asia/Kabul
  • واکنش «اشرف غنی» به حمله تروریستی به معاون اول رئیس جمهوری افغانستان
    واکنش «اشرف غنی» به حمله تروریستی به معاون اول رئیس جمهوری افغانستان

رییس جمهوری افغانستان حمله تروریستی به معاون اول خود را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «محمد اشرف غنی» امروز چهارشنبه در بیانیه ای در واکنش به حمله تروریستی به کاروان خودروهای حامل «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهوری افغانستان و هیات همراهش، گفت دشمنان با چنین جنایاتی نمی توانند روند صلح را در این کشور تضعیف کنند.

رییس جمهوری افغانستان با تاکید براینکه تروریستها و حامیان خارجی آنها با چنین جنایاتی صلح، جمهوریت و آینده روشن کشور را نمی توانند تضعیف کنند، خاطرنشان کرد که مبارزه نظامیان افغانستان با تروریستها با جدیت و قاطعیت ادامه خواهد داشت.

همچنین، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالح ملی افغانستان نیز ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به معاون اول رئیس جمهوری این کشور و هیات همراه، گفت رویکرد حذف فیزیکی در مرحله ای که تلاش برای یافتن صلح پایدار جریان دارد، قابل قبول نیست.

امروز چهارشنبه بمبی در مسیر کاروان خودروهای حامل «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهوری افغانستان و هیات همراه در منطقه چهارم امنیتی کابل پایتخت، منفجر شد که براثر آن  10 نفر کشته و 15 نفر دیگر از جمله چند محافظ، زخمی شدند.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است، ضمن آنکه طالبان هم هرگونه نقش در این حمله را رد کرده است.

 

کلیدواژه