میزان 25, 1395 16:35 Asia/Kabul
  • وضعیت مهاجران در ایران بهتر از هرجای دیگر جهان است

وزیر امور مهاجرین افغانستان، وضعیت پناهجویان افغان در جمهوری اسلامی ایران را رضایت بخش خواند.

«سید حسین عالمی بلخی» امروز در گفت و گو با ایرنا در کابل گفت: وضعیت مهاجرین در کشورهای اروپائی و پاکستان، بسیار وخیم است اما وضعیت آنها در جمهوری اسلامی ایران، بهتر از هر جای دیگر جهان است.

وزیر امور مهاجرین افغانستان با رد گزارش برخی رسانه ها مبنی بر اینکه وضعیت مهاجرین در ایران وخیم است، تاکید کرد که این رسانه ها اظهارات وی در خصوص مهاجرین را تحریف کرده اند.

عالمی بلخی افزود که مهاجران افغان در کشورهای اروپایی با مشکلات زیادی از جمله خارج کردن آنان بصورت اجباری و دسترسی نداشتن به خدمات اولیه مواجه اند اما در ایران مهاجران بطور قانونی زندگی می کنند به همه خدمات دسترسی دارند و مشغول کار و زندگی خود هستند.

وزیر امور مهاجران افغان همچنین گفت که در پاکستان نیز به دلیل فشار و اذیت و آزار مهاجران روزانه بطور متوسط 5 هزار نفر به افغانستان برمی گردند.

افغانستان بیش از 7 میلیون مهاجر در کشورهای مختلف جهان دارد که نزدیک به 6 میلیون نفر از آنان در کشورهای ایران و پاکستان زندگی می کنند.

ایران و پاکستان گفته اند که نیمی از مهاجران افغان در این کشورها بدون مجوز قانونی اقامت دارند و از دولت افغانستان خواسته اند که مانع ورود غیرقانونی مهاجران به خاک کشورهای متبوع خود شوند.

کلیدواژه