سنبله 31, 1399 15:27 Asia/Kabul

هیئت اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران صبح امروز وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

 این هیئت با هدف شرکت در نخستین نمایشگاه تخصصی و مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به کابل سفر کرده است و در ترکیب آن صد و پنجاه نفر از تجار، بازرگانان و مسوولانی از وزارتخانه‌های نیرو، کشور و مجلس شورای اسلامی حضور دارند. نمایشگاه مشترک تخصصی ایران و افغانستان در بخش‌های خدمات فنی - مهندسی شامل (انرژی، برق و مخابرات) و خدمات شهری از روز سه شنبه به مدت سه روز برگزار می‌شود.
بیست و یک شرکت ایرانی در بخش خدمات شهری و پنجاه و چهار شرکت ایرانی در بخش خدمات فنی و مهندسی شامل برق، انرژی و مخابرات در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. صد غرفه از مجموع غرفه‌های این نمایشگاه به شرکت‌های ایرانی اختصاص یافته است. «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل هدف از برگزاری این نمایشگاه را توسعه همکاری‌های دوجانبه تجاری با کشور‌های همسایه از جمله افغانستان و انتقال دانش فنی به کشور‌های همسایه عنوان کرد و افزود: ایران با عبور از مرحله صدور کالا به کشور‌های همسایه اکنون وارد فاز انتقال خدمات فنی – مهندسی و فناوری به کشور‌های همسایه شده است.
این هیات تجاری از نظر تعداد تجار و بازرگانانی که در ترکیب آن حضور دارند بزرگترین هیات تجاری جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر به افغانستان سفر می‌کند.

کلیدواژه