میزان 01, 1399 11:21 Asia/Kabul

نمایشگاه مشترک تخصصی ایران و افغانستان در بخش های خدمات فنی - مهندسی و خدمات شهری با حضور مسئولان بلندپایه دو کشور در کابل گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این نمایشگاه در بخش های خدمات فنی - مهندسی و خدمات شهری شامل انرژی، برق و مخابرات از امروز سه شنبه در کابل آغاز به کار کرد.

جمع کثیری از مقامات بلند پایه دولتی ،اعضای پارلمان ،اعضای کابینه سرمایه گزاران خصوصی و شرکت های تخصصی و فنی هر دو کشور در این نمایشگاه شرکت دارند.

بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران این نمایشگاه را بسیار مهم و ارزنده در بخش های مختلف عنوان نموده با بیان این که صلح پایدار در افغانستان برقرار گردد تاکید کرد اگر افغانستان بتواند نقش اش را به عنوان پل ارتباط با آسیای مرکزی و چین ایفا کند این امر باعث رفع و دفع ،صلح وپیشرفت برای همه می گردد.

سفیر ایران ، افغانستان را شریک اول تجاری عنوان کرد و گفت ایران مایل است که صلح در افغانستان برقرار گردیده ودر عرصه واردات و صادرات بین دو کشور توازن ایجاد گردد.

در افتتاح نمایشگاه داود سلطان زوی شهردار کابل ضمن استقبال از هیئت ایرانی این نمایشگاه را آغاز مهم همکاری بین دو کشور عنوان کرد وگفت دروازه افغانستان و شهرداری کابل به روی جمهوری اسلامی ایران همیشه  باز بوده و عزت هر دو کشور در همکاری یکدیگر است.

در افتتاح نمایشگاه وزیر صنعت و تجارت افغانستان ومعین وزارت انرژی و نیرو  ،آذری رییس هیات مجلس شورای اسلامی ایران وشماری  از مقامات هردو کشور صحبت نموده بستر همکاری های ایران -افغانستان را گسترده خوانده وبا تحکیم و گسترش روابط وهمکاری در زمینه های مختلف تاکید نمودند.

بیست و یک شرکت ایرانی در بخش خدمات شهری و پنجاه و چهار شرکت ایرانی در بخش خدمات فنی و مهندسی شامل برق، انرژی و مخابرات در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه به مدت سه روز برگزار می شود.

جزئیات بیشتر این خبر  در گزارش همکارمان قریشی از کابل:

کلیدواژه