انتقاد کابل از سانسور خبری گفت‌وگوهای صلح افغانستان در دوحه
(last modified 1399-07-02T13:55:09+00:00 )
میزان 02, 1399 18:25 Asia/Kabul
  • انتقاد کابل از سانسور خبری گفت‌وگوهای صلح افغانستان در دوحه
    انتقاد کابل از سانسور خبری گفت‌وگوهای صلح افغانستان در دوحه

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اعلام کرد عدم حضور رسانه‌ها در گفت‌گوهای صلح افغانستان در دوحه عقب گرد سیاسی و برخورد طالبانی با رسانه‌های این کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس،این وزارت از آنچه که عدم حضور رسانه‌ها و نمایند‌گان آنان در گفت‌وگوهای صلح دوحه گفته می‌شود ابراز نگرانی کرده و خواهان دسترسی خبرنگاران به پوشش خبری این نشست شد.

پس از مراسم افتتاحیه مذاکرات افغانستان در دوحه پایتخت قطر، دسترسی خبرنگاران به هیات مذاکره کننده هر دو طرف محدود شد و تاکنون خبرنگاران نمی‌توانند به هیات مذاکره کننده هر دو طرف دسترسی داشته باشند و شماری زیادی از خبرنگاران نیز به‌صورت عمدی از دوحه به کابل فرستاده شدند.

اما اکنون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان تاکید بر بازگرداندن دوباره خبرنگاران به دوحه جهت پوشش خبری گفت‌وگوهای صلح افغانستان دارد و می‌گوید باید نمایندگانی از جامعه رسانه‌ای افغانستان نیز در این گفت‌وگوها حضور داشته باشد.

«عبدالمنان شیوای شرق» معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در این باره گفت: «سانسور گرایی خدای ناخواسته و طالبانیزه شدن کار رسانه‌ای از همینجا آغاز نشود، ما می‌خواهیم که چنین چیزی از همین اکنون و از همین‌جا مهار شود و جامعه رسانه‌ای کشور حضور خود را داشته باشد مبتنی بر حق دسترسی به اطلاعات.»

در همین حال مسوولان شماری از رسانه‌ها نیز برگرداندن خبرنگاران از دوحه قطر به کابل را یک بازی و عمل عمدی می‌دانند و خواهان بازگرداندن دوباره آنان به دوحه هستند.

جامعه رسانه‌های افغانستان نیز اعلام کرد که دسترسی خبرنگاران به اطلاعات از نشست‌های دوحه، بسیار محدود است و آنان خواهان دسترسی به سطح بالاتری هستند.

کلیدواژه