میزان 05, 1399 14:13 Asia/Kabul
  • ناامنی ها در فراه ، اعتراض مردم و تلفات مخالفان مسلح دولت

ساکنین محل ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفته اند، عملیات ۱۲ روزه‌‌‌ای را که دولت بر ضد مخالفان انجام داد هیچ گونه تغییری در وضعیت روستای دینه کان به وجود نیاورده است.

بنا به گفته ی آنان، حضور طالبان در این روستا مانند گذشته هم چنان ناامنی ایجاد کرده  و نیروهای دولتی تاکنون نتوانسته اند وضعیت را به حالت عادی در آوند.

آنان با بیان اینکه شمار زیادی از ولسوالی های فراه طی ماه های اخیر صحنه درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان بوده است، تصریح کردند: ادامه این روند مردم را مجبور خواهد کرد تا خانه های شان را ترک کنند و از این منطقه فرار کنند.

در همین حال نماینده های مردم فراه در شورای ولایتی ضمن تایید این ناامنی ها، اظهار امیدواری کردند با تقرر والی جدید چالش های امنیتی از میان برداشته شود.

از سوی دیگر اما فرماندهی پلیس ولایت فراه از آمادگی های نیروهای امنیتی به منظور تامین امنیت خبر داده و تاکید کرده است: طالبان قطعا توان مقابله با منسوبان امنیتی را ندارند و در هر حمله ای که صورت گرفته تلفات و خسارات سنگینی بر آنان وارد شده است.

محب الله محب سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه به رادیو دری گفت، در این شکی نیست که گروه های مسلح مخالف دولت در تلاش بر هم زدن ثبات و امنیت در مناطق مختلف این ولایت هستند.

وی با اشاره بر اینکه نیروهای دفاعی و امنیتی نیز آمادگی دفع این حملات را دارند اظهار داشت: طالبان در مناطق مسکونی و در بین مردم برخی مناطق حضور پیدا میکنند و با استفاده از سپر انسانی نیروهای دولتی را آماج قرار می دهند.

این مقام امنیتی فراه نگاهی به عملیات ۱۲ روزه نیروهای امنیتی در منطقه دینه کان و دارآّباد داشت و گفت: مناطق زیادی از وجود مخالفان دولت پاکسازی شده و با افراز پاسگاه های امنیتی جلو پیش روی طالبان به سمت این مناطق گرفته خواهد شد.

سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه هم چنان گفت، در این عملیات تمامی روستای دارآباد پاکسازی شده اما بخشهایی از قریه «دینه کان» تا کنون در کنترل طالبان می‌‌باشد.

محب، به شهروندان فراه امینان داد که نیروهای امنیتی بیدار هستند و تحرکات طالبان مسلح را زیر نظر دارند.

وی خاطر نشان کرد: بزودی همه بخش های روستای دینه کان توسط نیروهای مشترک امنیتی پاکسازی خواهد شد.

روستای دینه کان و دارآباد 2 منطقه مهمی است که از لحاظ امنیتی  از اهمیت بالایی برخوردار است.

طالبان نیز تمام تلاش شان را به خرج داده اند تا به هر قیمتی شده این مناطق را به دست بیاورند.

 

کلیدواژه