میزان 10, 1399 10:15 Asia/Kabul

بیش از پانصد خانم در ولایت ننگرهار مصروف قالین بافی میباشند، مسولان می گویند این خانمها از این طریق اقتصاد خانوادگی شان را تقویت می نمایند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید، در زیر چتر برنامه تقویت اقتصاد خانوادگی که در چوکات اداره احیا وانکشاف هات این ولایت فعالیت می نماید در چهارده ولسوالی این ولایت به نزدیک به ششصد خانم و همچنان بیشتر از چهارصد مرد دستگاه های قالین بافی داده شده که در هر دستگاه سه تن مصروف کار است و به این ترتیب برای حدود سه هزار تن زمینه کار کردن مساعد گردیده است.

سخنگوی والی ننگرهارگفت: هر دستگاه بطور متوسط در یک ماه، بالاتر از دوازده هزار افغانی عواید بدست می آورد و از این پول نیازمندیهای خانواده های شان را مرفوع می نماید. به گفته ی سخنگوی والی ننگرهار به کمک این دستگاه ها تاکنون بیشتر از چهار هزار متر قالین بافته شده است و بابت فروش ان پول لازم را بدست آورده اند.

این در حالی است که خانمهای قالین باف از نبود بازار برای تولیدات آنان شکایت دارند.

این خانم ها می گویند، در صورتی که قالین های تولید شده ی آنها در بازارهای خارج از کشور به فروش برسد نه تنها اینکه صنعت قالین بافی در کشور رشد می نماید بلکه زمینه اشتغال بیشتر برای مردم فراهم می گردد و سبب بلند تقویت و رشد اقتصاد خانوادگی می گردد.

گزارش آصف خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه