میزان 12, 1399 15:53 Asia/Kabul
  • میلر: طالبان باید خشونت‌های خود را کاهش دهند
    میلر: طالبان باید خشونت‌های خود را کاهش دهند

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، در سفرش همراه با مقام‌های افغان به ولایت فاریاب، گفت که سطح خشونت‌ها بسیار بالاست و از طالبان خواست که خشونت‌های خود را کاهش دهند.

به گزارش  خبرگزاری فارس، ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، گفت: «ما در رابطه با خشونت‌ها گفت‌وگو کردیم. ما درباره خشونت‌ها می‌دانیم و این واقعاً درباره نیروهای امنیتی افغان است که از مردم افغانستان محافظت می‌کنند. اما همه باید این را بدانیم که سطح خشونت‌ها بسیار بالاست و طالبان باید خشونت‌های خود را کاهش دهند.»

ژنرال یاسین ضیا رییس ستاد ارتش افغانستان گفت که در این سفر وضعیت امنیتی ولایت‌های شمال بررسی شد و همچنین شماری از نیروهای افغان از سوی این مقام ها قدردانی شدند.

نقیب الله فایق، والی فاریاب، در رابطه با این سفر گفت: «امیدور هستم و مطمئن هستم که این گونه هماهنگی‌ها برای حمایت و پیروزی نیروهای امنیتی ما و تأمین امنیت برای مردم بسیار مؤثر است.»

ایوب سالنگی معاون ریاست ارگان‌های محل، گفت: «این جا آمدیم تا دشمنان ما بدانند که ما همان میزانی که در مقابلشان به مبارزه و جنگ آماده هستیم، همان میزان از روند صلح حمایت می‌کنیم.»

کلیدواژه