عقب ‌نشینی افغانستان از موضع قبلی درباره مناقشه «قره‌باغ»
(last modified 1399-07-12T12:02:00+00:00 )
میزان 12, 1399 16:32 Asia/Kabul
  • عقب ‌نشینی افغانستان از موضع قبلی درباره مناقشه «قره‌باغ»
    عقب ‌نشینی افغانستان از موضع قبلی درباره مناقشه «قره‌باغ»

وزارت امور خارجه افغانستان از موضع قبلی خود مبنی بر حمایت از باکو درخصوص مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «گران هیواد» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز شنبه بدون تاکید مجدد حمایت کابل از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره‌باغ، گفت، موضع دولت افغانستان این است که این بحران از راه مذاکره و گفت‌ وگو حل شود و کابل بر این موضع خویش استوار است».

وزارت خارجه افغانستان پیشتر در بیانیه ای منطقه قره‌باغ را در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته و خواستار پایان اشغال آن توسط ارمنستان شده بود.

دولت ارمنستان پس از حمایت کابل از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره‌باغ، لغو عضویت افغانستان از سازمان پیمان امنیت جمعی را خواستار شد.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2002 با هدف حفظ امنیت کشورهای عضو میان روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان تشکیل شد و افغانستان و صربستان نیز از سال 2013 به عنوان اعضای ناظر به عضویت این سازمان درآمدند.

مناقشه جدید میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان برسر منطقه قره باغ بار دیگر از صبح یکشنبه 6 میزان با آتش گشودن نیروهای دو طرف آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

کلیدواژه