میزان 13, 1399 17:08 Asia/Kabul

ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ امروز یکشنبه طی مراسمی، از هشتصد و سیزدهمین سالروز بزرگداشت شاعر فرزانه و عارف وارسته مولانا جلال‌الدین بلخی تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مولانا جلال‌الدین بلخی با حضور مقام‌های دولتی و محلی، مراکز علمی و فرهنگی، رسانه‌ها، شاعران و نویسندگان بلخی در هوتل مرمرین شهر مزارشریف برگزار شد.

در حاشیه‌ی این مراسم، نمایشگاه بزرگ مولانا جلال‌الدین محمد بلخی نیز افتتاح گردید. در این نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنرمندان رسامی، نقاشی، شعر و نویسندگی و همچنین انواع کتب و سایر آثار باستانی و قدیمی به تماشای عموم گذاشته شد.

طی این مراسم، معین امور فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، محمد اسحاق رهگذر والی بلخ و رئیس شورای ولایتی به ایراد سخن پرداختند. خوانش مثنوی و شعرهای مولوی، تئاتر، موزیک و نواختن سازهای محلی، اهدای تقدیرنامه به شاعران و نویسندگان از دیگر برنامه‌های این همایش می‌باشد.

این همایش در حالی برگزار می‌شود که باقی‌مانده خانه‌ی مولوی بزرگ در ولایت بلخ به صورت خرابه بوده و هیچ طرح و برنامه‌ای برای بازسازی بیت مولانا از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ و اداره نگهداری از آثار باستانی کشور روی دست گرفته نشده است.

جزئیات در گزارش حیدری خبرنگار رادیودری:

 

Image Caption
Image Caption

 

کلیدواژه