میزان 14, 1399 10:02 Asia/Kabul

«اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان صبح امروز (دوشنبه) چهاردهم میزان در یک سفر رسمی دو روزه عازم قطر شده و قرار است برای تسلیت به مناسبت درگذشت امیر کویت ابتدا به این کشور سفر کند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری، غنی به مناسبت تسلیت برای فوت امیر کویت عازم این کشور شده است و سپس برای یک سفر رسمی دو روزه رهسپار دوحه پایتخت قطر خواهد شد.

غنی در طول این سفر با شیخ تمیم حمد بن‌ آل‌ثانی امیر قطر، شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل‌ثانی نخست‌وزیر و شمار دیگری از مقامات آن کشور دیدار کند.

محور این دیدارها، گسترش مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، گفته شده است.

این سفر در حالی انجام می‌شود که مذاکرات بین‌الافغانی از سه هفته به این سو در دوحه با کندی جریان دارد. تاکنون مشخص نشده است که غنی طی این سفر با رهبران طالبان دیدار کند.

رییس جمهور افغانستان را در این سفر امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، محمدشاکر کارگر رییس عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، فضل‌محمود فضلی رییس عمومی اداره امور، عباس بصیر سرپرست وزارت تحصیلات عالی، رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف، کریمه حامد فاریابی سرپرست وزارت اقتصاد، اجمل رحمانی عضو مجلس نماینده‌گان، عبدالطیف نهضت‌یار نماینده مجلس سنا و سفیران افغانستان در کویت و قطر همراهی می‌کنند.

کلیدواژه