میزان 14, 1399 15:05 Asia/Kabul
  • گسترش روابط دوجانبه؛ محور دیدار رییس‌جمهور افغانستان با سران کویت
    گسترش روابط دوجانبه؛ محور دیدار رییس‌جمهور افغانستان با سران کویت

رییس‌جمهور افغانستان در دیدار امیر جدید کویت و سران بلندپایه این کشور، بر گسترش روابط دوجانبه و وحدت کشورهای حاشیه خلیج فارس برای رسیدن به صلح پایدار تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار رادیو دری، «اشرف غنی» که صبح امروز دوشنبه 14 میزان عازم کویت شده بود، با «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر جدید کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار اشرف غنی، با ابراز تسلیت برای درگذشت شیخ صباح احمد جابرالصباح امیر کویت، بر بهبود روابط دوجانبه میان افغانستان و کویت تاکید کرد.

امیر کویت با آرزوی موفقیت و صلح برای افغانستان، از سفر اشرف غنی به این کشور قدردانی کرد.

رئیس جمهور افغانستان همچنین در ادامه سفر به کویت، با شیخ صباح الخالد الصباح، نخست وزیر کویت دیدار کرد. دوطرف در این دیدار بر بهبود روابط دو جانبه تأکید کردند.

نخست وزیر کویت با قدردانی از همدردی اشرف غنی برای درگذشت شیخ صباح احمد جابرالصباح، ابراز امیدواری کرد که افغانستان روزهای خوشی را در آینده ببیند.

همچنین اشرف غنی در این دیدار وحدت کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای صلح در افغانستان و ثبات منطقه و فراتر از آن حیاتی خواند و تاکید کرد صلح از آرزو به یک روند با پایان یافتن یک کشور حاکم، متحد، مستقل و دموکراتیک منتقل شده است.

وی افزود: ما برای پایان دادن به جنگ به دنبال یک توافق سیاسی هستیم، نه تنها بر صلح سازی بلکه در ایجاد صلح متمرکز شده‌ایم.

رئیس جمهور افغانستان همچنین در این دیدار با ابراز خرسندی از گسترش روابط دوجانبه با کویت، تاکید کرد افغانستان به‌دنبال سرمایه‌گذاری کویت در افغانستان بوده و از آن استقبال می‌کند. وی همچنین افزود که کشورش به‌دنبال صادرات محصولات کشاورزی به کویت است.

 «اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان صبح  امروز (دوشنبه) چهاردهم مهرماه در یک سفر رسمی دو روزه عازم قطر و کویت شد.

کلیدواژه