میزان 14, 1399 17:42 Asia/Kabul
  • محب: تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان صلاحیت تصمیم‌گیری نهایی را ندارد
    محب: تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان صلاحیت تصمیم‌گیری نهایی را ندارد

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت، تیم مذاکره‌کننده دولت با طالبان، صلاحیت تصمیم‌گیری درباره مسائل نهایی را ندارد و برای تصمیم نهایی باید به شورای عالی مصالحه و ریاست‌جمهوری مراجعه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «حمدالله محب» با تأکید بر اینکه دولت افغانستان جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارد، تصریح کرد: لازم نیست که مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد، ولی جنگ باید متوقف شده و آتش‌بس برقرار شود.

مشاور امنیت ملی افغانستان تأکید کرد که با خروج نیروهای خارجی از این کشور طالبان برای ادامه جنگ هیچ مشروعیتی ندارد، زیرا یک دولت مشروع و منتخب مردم در افغانستان برقرار است.

«حمدالله محب» پیش از این نیز تصریح کرده بود که درصورت شکست مذاکرات صلح با طالبان، دولت افغانستان آمادگی‌ هر سناریویی را داشته و آمادگی کامل نظامی نیز دارد، اما صلح از طریق مذاکره برای دولت اولویت دارد و تمام تلاش‌ها برای موفقیت گفت‌وگوها متمرکز شده است.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفته بود که اختلافات در پیش‌برد گفت‌وگوها براساس فقه و مذهب حل شده، اما هنوز اختلافات درباره دستورکار مذاکرات و پافشاری طالبان بر مبنا بودن توافقنامه قطر باقی مانده است.

کلیدواژه