میزان 15, 1399 12:02 Asia/Kabul

«عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، وارد دهلی‌نو شد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان صبح روز سه‌شنبه، پانزدهم میزان کابل را به مقصد دهلی‌نو، پایتخت هند ترک کرد.

طبق اعلام سپیدار، این سفر به سلسله‌ سفرهای منطقه‌ای رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان برای جلب حمایت از تلاش‌های صلح، به دعوت رسمی حکومت هند صورت گرفته است.

در این سفر عبدالله عبدالله را یک هیأت بلندپایه دولتی همراهی می‌کند.

عبدالله عبدالله پیش از سفر به دهلی‌نو گفت: «جمهوری هند از متحدان استراتژیک افغانستان می‌باشد و دولت و مردم افغانستان را در دوره‌های مختلف کمک نموده است. ما به روابط دیرینه و تاریخی خود با جمهوری هند اهمیت فراوان قایل هستیم و نقش جمهوری هند را در برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه مهم می‌دانیم.»

قرار است رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در جریان این سفر با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی و برخی از مقامات عالی رتبه‌ی هند دیدار کند. او همچنین در یکی از نهادهای پژوهشی این کشور سخنرانی خواهد کرد.

سپیدار همچنین اعلام کرده که رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در دیدار با رهبران جمهوری هند درباره‌ روند صلح افغانستان، مذاکرات دوحه، فرصت‌ها، چالش‌‌ها، ضرورت اجماع و حمایت منطقه‌ای از تلاش‌های صلح بحث و گفت‌وگو می‌کند.

عبدالله عبدالله پیش از این سفر به پاکستان رفته بود. این سفر نیز به هدف جلب حمایت پاکستان از روند صلح کشور انجام شده بود.

کلیدواژه