میزان 15, 1399 13:18 Asia/Kabul
  • محب: مذاکرات دولت افغانستان و طالبان بدون میانجی انجام می‌شود
    محب: مذاکرات دولت افغانستان و طالبان بدون میانجی انجام می‌شود

مشاور امنیت ملی افغانستان درباره گمانه زنی درباره حضور میانجی برای رفع بن بست در مذاکرات میان دولت افغانستان و هیات طالبان گفت: گفتگوهای بین الافغانی بدون میانجی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حمدلله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان درباره حضور میانجی در مذاکرات دولت افغانستان و هیات طالبان گفت: گفتگوهای بین الافغانی بدون میانجی انجام می‌شود.

پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند که خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز در مذاکرات صلح به عنوان میانجی حضور دارد و به تسهیل مذاکرات و اختلاف میان دو هیات کمک خواهد کرد.

محب که در حال در دوحه حضور دارد در ادامه گفت: موضوعات که بین افغان‌ها وجود دارد باید بین خود این دو هیات حل و فصل شود. 

این در حالی است که روز گذشته خلیلزاد و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در قطر دیدار کردند.

خلیلزاد درباره محتوای این دیدار در رشته توئیتی نوشت:  در این دیدار به رئیس جمهور افغانستان متذکر شدم که افغان‌‌ها نبایدفرصت به دست آمده برای صلح در این کشور را از دست بدهند.

وی افزود: غنی در این دیدار تاکید کرده است که از هیات مذاکره کننده افغانستان تا هر زمانی که گفتگوها با طالبان ادامه داشته باشد،‌ حمایت خواهد کرد. 

خلیلزاد در ادامه با بیان اینکه واشنگتن از مذاکرات صلح به رهبری ومالکیت افغان‌ها پشتیبانی می‌‌کند، تاکید کرده است که سطح خشونت‌‌ها بسیار بالا است و شماری زیادی از مردم افغانستان جان خود را از دست میدهند و آمریکا در تلاش است تا جنگ در افغانستان کاهش و یک آتش بس دائمی در این کشور برقرار شود. 

کلیدواژه