هند: از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنیم
(last modified Thu, 08 Oct 2020 06:50:15 GMT )
میزان 17, 1399 11:20 Asia/Kabul
  • هند: از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنیم
    هند: از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنیم

مشاور امنیت ملی هند در دیدار عبدالله عبدالله گفت که کشورش از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و طرف‌دار این روند می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان عصر روز چهارشنبه، ۱۶ میزان با «اجیت دووال» مشاور امنیت ملی هند در دهلی‌نو دیدار کرد.

براساس اعلام شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در این دیدار عبدالله از همکاری‌های همیشگی هند و نقش سازنده‌ این کشور در حمایت از تلاش‌های صلح قدردانی کرد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان همچنین در این دیدار تصویر روشنی از مذاکرات دوحه و تلاش‌های صلح در افغانستان ارائه کرد و خواهان حمایت جمهوری هند از تلاش‌های صلح گردید.

همچنین اجیت دووال مشاور امنیت ملی هند نیز در این دیدار گفت که کشورش از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و طرف‌دار این روند می‌باشد.

دووال در این دیدار تاکید کرد که در بحث صلح هرچه مورد قبول افغان‌ها باشد مورد قبول هند نیز می‌باشد.

وی همچنین تصریح کرد که هند طرف‌دار یک افغانستان مستقل، آزاد، دموکراتیک و امن و باثبات می‌باشد تا جایی برای فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در افغانستان باقی نماند.

عبدالله در حالی وارد هند شد که پیش از این نیز در یک سفر رسمی سه روزه به پاکستان رفته بود و با مقامات پاکستانی در مورد صلح و روابط دوجانبه میان دو کشور گفت وگو کردند.

کلیدواژه