میزان 17, 1399 17:08 Asia/Kabul
  • پارلمان افغانستان: معامله بر سر نظام جمهوری پذیرفتنی نیست

پارلمان افغانستان اعلام کرد که مذاکرات بین‌الافغانی باید موجب تقویت نظام جمهوری شود و هرگونه معامله بر سر نظام کنونی قابل پذیرش نیست.

به گزارش رادیو دری، پارلمان افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مجلس به عنوان بخش مهمی از نظام جمهوری و به پاس احترام به انتخاب مردم بطور جدی از نظام موجود در کشور حمایت می‌کند و به هیچکس اجازه نمی‌دهد این نظام که با قربانی‌های فراوان مردم بوجود آمده را به چالش بکشد.

در ادامه این بیانیه همچنین تاکید شده که نهادهای ملی و مهم‌تر از همه ارتش این کشور پرچمدار افغانستان و نظام جمهوریت هستند و درمورد سرنوشت نهادهای ملی هیچگونه معامله‌ای مورد قبول مردم افغانستان نیست.

بیانیه می‌افزاید که بقای افغانستان در بقای نظام جمهوری است و در روند صلح نیز هیچکس نباید برای از بین بردن نظام تلاش کند و بجای آن همه طرف‌ها باید برای تحکیم نظام کنونی در افغانستان تلاش کنند.

پارلمان افغانستان از طالبان نیز خواست تا برای موفقیت مذاکرات صلح سطح خشونت‌ها را کاهش داده و آتش‌بس را بپذیرد و از تیم مذاکره کننده دولت نیز درخواست کرد تا در مذاکرات از دستاوردهای دو دهه اخیر از جمله آزادی بیان، حقوق زنان و حقوق بشر با قاطعیت دفاع کند.

کلیدواژه