میزان 18, 1399 12:53 Asia/Kabul

مردم مسلمان افغانستان همانند دیگر مسلمانان در سراسر جهان فرارسیدن اربعین حسینی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، باوجود تهدیدهای بلند امنیتی و خطر گسترش موج دوم ویروس کرونا، مردم مسلمان کابل، اربعین حسینی را با تدابیر ویژه ی امنیتی و بهداشتی گرامی داشتند.

نه ویروس کرونا و نه هم تهدیدهای روز افزون تروریستها نتوانسته است مانع برگزاری مراسم های گوناگون به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی شود چنان چه مراسم اربعین امسال در سایه ی تدابیر شدید امنیتی و نکات بهداشتی در جای جای سرزمین اسلامی افغانستان از جمله کابل پایتخت برگزار شد با این تفاوت که عزاداران با خودداری از راه اندازی دسته های سینه زنی، اربعین امام شهید شان را در داخل منازل، مساجد، تکایا، مراکز فرهنگی و دانشگاه ها گرامی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالقدیر عالمی امام جمعه ی غرب کابل در گفتگو با رادیو دری خاطر نشان ساخت که در کنار دیگر برکت های عاشورا و اربعین، گرامی داشت از این مناسبت های مقدس، فرصتی بی مانند برای الگوگیری از راه و روش حضرت امام حسین علیه السلام در راستای مبارزه و مقاومت در برابر زورگویی، استبداد و تمامیت خواهی ایجاد می کند.

محمد علی اخلاقی، کارشناس امور دینی – سیاسی نیز تامین عدالت در جامعه را یکی از اهداف بلند حضرت سید الشهدا علیه السلام می داند. به باور وی، مردم افغانستان ازگردانندگان چرخه ی سیاست این کشور می خواهند تا با تکیه و تامل در آموزه های راهگشا و بی بدیل مکتب امام حسین علیه السلام جهت تامین عدالت در جامعه، با جدیت تمام روی به موفقیت رساندن مذاکرات بین الافغانی و تامین صلح، ثبات و عدالت در افغانستان کار کنند.

در کشوری مثل افغانستان که بیش از نود و نه درصد ساکنان آن مسلمان هستند گرامی داشت از مناسبت های ارزشی مانند عاشورا و اربعین یادآور رشادت ها و فداکاری های بی مانند امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان است. فداکاری هایی که تنها با هدف تامین زندگی مسالمت آمیز میان مسلمانان رقم نخورد بلکه دغدغه ی تامین صلح و امنیت درسراسر جهان را نیز داشت. 

گزارش عالمی خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه