حمایت هند از برقراری صلح در افغانستان به رهبری افغانها
(last modified 1399-07-19T10:41:18+00:00 )
میزان 19, 1399 15:11 Asia/Kabul
  • حمایت هند از برقراری صلح در افغانستان به رهبری افغانها
    حمایت هند از برقراری صلح در افغانستان به رهبری افغانها

دولت هند از تلاش ها برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان به رهبری افغانها، حمایت کرد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «سابرامانیام جایشانکار»  وزیر امور خارجه هند  در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در دهلی نو ضمن  تاکید بر حمایت این کشور از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها گفت ، برقراری صلح در این کشور به معنی تامین صلح در منطقه است.

عبدالله عبدالله نیز در این دیدار گفت،  یک فرصت استثنایی برای برقراری صلح در افغانستان مهیا شده و باید از آن استفاده کرد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین تاکید کرد، برقراری صلح در این کشور به سود کشورهای منطقه است و از موضع هند در رابطه با روند صلح افغانستان نیز قدردانی کرد.

عبدالله عبدالله که روز سه شنبه در سفر چهار روزه به دعوت رسمی هند و برای ایجاد اجماع منطقه‌ای در روند صلح به این کشور سفر کرد، پیش از این نیز در دیدار با  «نارندرا مودی» نخست وزیر و «آجیت دووال» مشاور امنیت ملی هند درباره مذاکرات بین‌الافغانی توضیح داد و خواستار حمایت دهلی‌نو از این روند شد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، مقامات هندی در این دیدارها تاکید کردند که در رابطه با مذاکرات صلح هر آنچه مورد قبول افغان‌ها باشد مورد پذیرش هند نیز خواهد گرفت.

 مذاکرات صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان برای پایان جنگ و درگیری در این کشور، از 12 سپتامبر در دوحه قطر آغاز شده همچنان ادامه دارد. طرفین در این مذاکرات تاکنون به توافقی نرسیدند .

 

کلیدواژه