میزان 25, 1399 12:40 Asia/Kabul
  • نقض توافقنامه امنیتی کابل - واشنگتن از طرف آمریکا

نمایندگان مجلس افغانستان آمریکا را نقض کننده پیمان امنیتی بین کابل-واشنگتن دانستند .

به گزارش  ایرنا ، نمایندگان مجلس افغانستان اعلام کردند ،دولت آمریکا که بارها نشان داده به هیچ توافقی پایبند نیست، این بار توافقنامه امنیتی کابل- واشنگتن را که در سال 2014  با دولت افغانستان امضا کرده بود نقض کرده و همزمان با خروج بخشی از نیروهایش، تجهیزات نظامی آنان را که طبق توافقنامه باید در افغانستان می ماند از این کشور خارج کرد .

 نمایندگان مجلس افغانستان گفتند،  انتقال تجهیزات نظامی آمریکا در حالی که نیروهای افغان برای مقابله با تروریسم به به آن نیاز دارند، خلاف پیمان امنیتی کابل- واشنگتن است.

دراین زمینه «الله گل مجاهد »نماینده مردم کابل در مجلس گفت ، در روزهای اخیر نیروهای آمریکایی تانک‌ها و تجهیزات خود را به پاکستان انتقال دادند .

مجاهد افزود، مجلس نمایندگان افغانستان در دوره شانزده یک قرارداد امنیتی را با آمریکا منعقد کرد که اگر نیروهای آمریکایی و ناتو افغانستان را ترک کنند، باید تجهیزات نظامی خود را به نیروهای افغان بدهند.

"محمد رفیع مموزی نماینده مردم لغمان افغانستان نیز گفت ، در حالی که جنگ با تروریستها و افراد مسلح  در این کشور پایان نیافته ، نیروهای آمریکایی روزانه تهجیزات نظامی خود را به پاکستان می‌برند.

 پیمان امنیتی بین کابل-واشنگتن که در سال 2014 میلادی بین آمریکا و افغانستان امضا شده ،وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم‌تر شده است .

کلیدواژه