میزان 25, 1399 12:45 Asia/Kabul
  • انتقاد «عبدالله عبدالله» از مبهم بودن وضعیت نظامیان تروریست آمریکایی در افغانستان

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از مبهم بودن وضعیت نظامیان تروریست آمریکایی در آن کشور، انتقاد کرد .

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ،«عبدالله عبدالله » درمصاحبه ای که در روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز منتشر شد گفت، هیج مقام آمریکایی  به طور دقیق درباره وضعیت نیروهای آمریکایی شفاف سازی نکرده است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین افزود ، تمایل آشکار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نیروهای این کشور از افغانستان موجب شده تا گروه طالبان در مذاکرات با دولت افغانستان به منظور پایان دادن به دو دهه جنگ داخلی  خواسته هایش را بیشتر کند .

« دونالد ترامپ » رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته در توئیتی مدعی شد ، نیروهای آمریکایی باید تا قبل از سال میلادی جدید به کشورشان بازگردند.

 مذاکرات صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان برای پایان جنگ و درگیری در افغانستان با میانجی گری آمریکا از 12 سپتامبر در دوحه ، پایتخت قطر آغاز شده است،  تاکنون طرفین به توافقی نرسیده اند .

آمریکا ومتحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند اما افزایش تولید مواد مخدر ،  ناامنی ، توهین به مقدسات و  تداوم  جنایات نظامیان تروریست آمریکائی در افغانستان که تاکنون جان دهها هزار نفر را گرفته است، از دستاورهای آمریکا در  این کشور است.

مردم و مقامات افغانستان بارها خواستار خروج نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا از کشورشان شدند .

کلیدواژه