دیدگاه شخصیت های افغان درباره سفر عبدالله عبدالله به تهران
(last modified 1399-07-29T08:25:08+00:00 )
میزان 29, 1399 12:55 Asia/Kabul
  • دیدگاه شخصیت های افغان درباره سفر عبدالله عبدالله به تهران
    دیدگاه شخصیت های افغان درباره سفر عبدالله عبدالله به تهران

سفر رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به ایران بازتاب گسترده ای در بین مقامات افغانستان داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «مجیب الرحمن رحیمی» مشاور ارشد و رییس امور رسانه‌های ریاست شورای عالی مصالحه ملی افغانستان روز سه شنبه هدف اصلی سفر عبدالله عبدالله به تهران را رسیدن به یک اجماع منطقه‌ای در روند صلح پایدار در افغانستان که بتواند برای مردم این کشور و منطقه سودمند باشد عنوان کرد.

رحیمی گفت: از موضوعات اصلی این دیدار سه روزه عبدالله به تهران، ترسیم اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در راستای روند صلح افغانستان و اطمینان دادن به ایران از پیشرفت های به دست آمده در این روند است.

مشاور ارشد و رئیس امور رسانه ای ریاست شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اعلام اینکه در دیدارهای عبدالله با مقامات ایران مذاکرات خوبی شده است، افزود: در گذشته نیز ایران از تلاش های صلح آمیز دولت افغانستان حمایت کرده است.

رحیمی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همسایه‌های نزدیک افغانستان است و دو کشور دارای مشترکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی هستند و در حال حاضر میلیون ها مهاجر افغان نیز در ایران زندگی کرده و از مواهب زندگی و تحصیل در ایران بهرمند هستند.

مشاور ارشد عبدالله همچنین تاکید کرد که ایران همواره به پروژه های زیربنایی و دیگر بخش‌ها در افغانستان کمک کرده و نقش این کشور در صلح و ثبات منطقه و افغانستان بسیار برجسته و با اهمیت بوده و هست.

«احمدولی مسعود» رییس بنیاد «احمدشاه مسعود» قهرمان ملی افغانستان و "محمد علم ایزدیار" معاون مجلس نمایندگان این کشور نیز سفر عبدالله را به تهران با اهمیت خواندن و گفتند، تهران می تواند در موفقیت و پیشرفت صلح افغانستان نقش تعیین کننده ای ایفا کند.

کلیدواژه