عقرب 03, 1399 09:00 Asia/Kabul
  • کشته شدن 21 عضو طالبان در حمله هوایی نیروهای امنیتی در بادغیس
    کشته شدن 21 عضو طالبان در حمله هوایی نیروهای امنیتی در بادغیس

درگیریها بین نیروهای دولتی افغانستان و اعضاء طالبان برغم گفت وگو های صلح میان طرفین، به شدت افزایش یافته و باعث نگرانی مردم و مقامات این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری آوا، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، در حمله هوایی نیروهای امنیتی علیه مواضع طالبان در ولایت بادغیس، دهها عضو این گروه کشته و زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان افزود: گروهی از اعضای طالبان عصر روز جمعه در منطقه «قرچقی» ولسوالی "قادس" ولایت بادغیس تجمع کرده بودند که هدف حمله گسترده هوایی نیروهای امنیتی قرار گرفتند و در نتیجه آن، 21عضو این گروه از جمله دو فرمانده آنها به نام‌های «ملاخیرالله» و «ملا خالق» کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

طبق این گزارش، در حملات دو روز اخیر نیروهای دولتی افغانستان و طالبان علیه مواضع یکدیگر در ولایت های زابل، نیمروز، تخاز، قندوز، کابل و هلمند صدها نفر از طرفین کشته و زخمی شدند.

این حملات در حالی برغم مذاکرات صلح بی نتیجه میان دولت افغانستان و طالبان در قطر ادامه دارد که کارشناسان مسایل سیاسی منطقه براین باورند نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان با نقض حاکمیت ملی این کشور، نفاق را در افغانستان دامن می‌زند و امروز هر خونی که در این کشور بر زمین می‌ریزد، ناشی از توطئه‌های آمریکا و خلیل‌زاد است.

کلیدواژه