عقرب 05, 1399 08:21 Asia/Kabul
  • ناتو ابزار آمریکا برای سرکوب در افغانستان
    ناتو ابزار آمریکا برای سرکوب در افغانستان

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان، نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در این کشور را ابزاری برای آمریکا به منظور سرکوب در افغانستان دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «عبدالطیف پدرام» روز یک شنبه در سخنانی گفت: نیروهای ناتو باید هرچه سریعتر افغانستان را ترک کنند، زیرا این نیروها عامل جنگ، جنایت و مانع برقراری صلح در این کشور هستند.

رییس حزب کنگره ملی افغانستان پیش از این نیز گفته بود، اِشغالگران و استعمارگران به این سادگی از این کشور و منطقه خارج نمی شوند از اینرو مردم باید نسبت به نقشه‌های شوم آمریکا و متحدانش آگاه باشند.

پدرام در واکنش به تحریم دیوان کیفری بین‌المللی از طرف آمریکا به دلیل تلاش برای بررسی جنایات جنگی در افغانستان، آمریکا را مصداق تروریسم دولتی خوانده و افزود: مقامات ارشد آمریکایی متهم به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت هستند.

پدرام در حالی بر خروج نظامیان تروریست آمریکایی و ناتو  از افغانستان تاکید کرده که «ینس استولتنبرگ» Jens Stoltenberg دبیرکل ناتو در اظهاراتی از احتمال ادامه حضور نظامیان خارجی در افغانستان حتی پس از موعد تعیین شده برای خروج از افغانستان که در توافقنامه قطر تعیین شده، خبرداد.

براساس توافقنامه قطر بین آمریکا و گروه طالبان که چندی پیش بین طرفین امضاء شد، نظامیان تروریست آمریکایی باید به تدریج از افغانستان خارج شوند.

کلیدواژه