عقرب 08, 1399 08:41 Asia/Kabul
  • تجمع مردم افغانستان در اعتراض به اسلام ستیزی
    تجمع مردم افغانستان در اعتراض به اسلام ستیزی

صدها نفر از شهروندان و دانش آموزان افغان در اعتراض به اسلام ستیزی رئیس جمهوری فرانسه، تجمع اعتراضی در کابل (پایتخت افغانستان) برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، شهروندان و دانش‌آموزان افغان روز چهارشنبه با برگزاری تجمع در برابر مرکز فرهنگی فرانسه در کابل، عمل اسلام ستیزانه و توهین «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به پیامبر بزرگ اسلام (ص) را محکوم کردند.

معترضان اعلام کردند، رئیس جمهوری فرانسه باید از عمل توهین آمیز خود نسبت به پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) از همه مسلمانان جهان و افغانستان عذرخواهی کند.

قبل از این نیز مجلس نمایندگان افغانستان در اعتراض به اهانت «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به مقدسات اسلام خواستار قطع روابط دیپلماتیک با فرانسه شده بود.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه اخیرا در اظهاراتی وقیحانه گفته است که این کشور همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد. این سخنان موجب خشم و واکنش تند مسلمانان منطقه جهان شده است.

مجله فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی است که کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) را منتشر می کند.

کلیدواژه