عقرب 08, 1399 10:59 Asia/Kabul
  • قطار توسعه تجارت ایران و افغانستان به حرکت درآمد
    قطار توسعه تجارت ایران و افغانستان به حرکت درآمد

نخستین قطار مسافربری مسیر هرات افغانستان و خواف ایران مسافران خود را از جمهوری اسلامی ایران به هرات انتقال داد.

به گزارش ایرنا، «جیلانی فرهاد» سخنگوی استاندار هرات در غرب افغانستان امروز پنجشنبه گفت: روز گذشته این قطار مسافربری یک هیأت ایرانی را از ایران به هرات انتقال داد تا آخرین مراحل راه اندازی این مسیر را بررسی کند.

 حرکت این قطار مسافربری با استقبال مردم افغانستان همراه شد.

«جیلانی فرهاد» افزود: قرار است هیأت ایرانی زمان افتتاح رسمی این خط ریلی را اعلام کند.

سخنگوی استاندار هرات خاطرنشان کرد، آماده سازی راه آهن هرات- خواف آخرین مراحل خود را طی می‌کند و مسیر توسعه تجارت، انتقال مسافران و ترانزیت را آغاز خواهد کرد که باعث توسعه پایدار بین دو کشور ایران و افغانستان خواهد شد.

«عبدالعلی سروری» بازرگان و فعال اقتصادی افغانستان نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت که راه اندازی قطار مسافربری و تجاری بین ایران و افغانستان را می توان نخستین حرکت برای توسعه پایدار در مسیر تجارت دو کشور عنوان کرد.

سروری افزود: با راه اندازی این مسیر تجارت زمینی، نه تنها بین ایران و افغانستان بلکه از این طریق با کشورهای آسیای مرکزی و برعکس آن از طریق کشورهای آسیای مرکزی  به بندر چابهار تحول اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت.

پروژه راه آهن هرات- خواف براساس تفاهمنامه بین ایران و افغانستان از جمله کمک ‌های بلاعوض جمهوری اسلامی ایران به افغانستان است که توسط طرف ایرانی ساخته شده است.

کلیدواژه