عقرب 08, 1399 18:52 Asia/Kabul
  • تاکید «عبدالله عبدالله» بر ادامه تلاش ها برای پایان جنگ در افغانستان

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، ادامه تلاش ها برای پایان جنگ و درگیری در این کشور را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری به نقل از آوا،«عبدالله عبدالله » روز پنج شنبه در پیامی به مناسبت دوازدهم ربیع الاول، میلاد حضرت محمد(ص) گفت ،بحران 40 ساله افغانستان ثابت کرد که جنگ راه حل نیست و با افزایش خشونت و کشتار مردم  بی‌گناه نمی‌توان به صلح دست‌یافت.

رئیس‌ شورای‌عالی‌ مصالحه ملی افغانستان با اشاره به مذاکرات دولت این کشور و گروه طالبان در قطرافزود، مردم این کشور  در یک شرایط حساس تاریخی قرار دارند و توقع می‌رود که به همکاری تمام کشورها و طرف‌ها از این فرصت در جهت دست یافتن به یک راه حل سیاسی و پایان جنگ در این کشور استفاده شود.

عبدالله عبدالله خاطرنشان کرد،  دین مقدس اسلام همواره بر صلح، سعادت و اعتدال تأکید می‌کند، اما برخی گروه‌ها زیر نام دین خشونت و افراطیت را ترویج می‌نمایند.

امروز (پنجشنبه) دوازدهم ربیع الاول 1442 هجری‌قمری، مصادف با 29 اکتبر 2020، به روایتی سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص)، پیامبر گرامی اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت است.

اهل سنت، دوازدهم ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( 12 تا 17 ربیع الاول) را «هفتۀ وحدت» نام‎گذاری کردند.

کلیدواژه