پرچم فرانسه در ولایت فاریات به آتش کشیده شد
(last modified Sat, 31 Oct 2020 06:09:28 GMT )
عقرب 10, 1399 10:39 Asia/Kabul
  • پرچم فرانسه در ولایت فاریات به آتش کشیده شد

صدها تن از باشندگان ولایت فاریاب در شمال افغانستان  در اعتراض به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه علیه مقدسات مسلمانان دست به اعتراض زدند و پرچم این کشور را به آتش کشیدند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، معترضین خشمگین که بعد از ظهر جمعه در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب دست به راهپیمایی زده بودند اظهارات اخیر امانویل مکرون رئیس جمهور فرانسه در باره ارزشها و مقدسات مسلمانان و حمایت وی از نشر کاریکاتور های اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را محکوم نموده شعارهای علیه این کشور سردادند .

تظاهر کنندگان خواستار اتحاد و وحدت مسلمانان جهان در برابر توطئه های دشمنان اسلام و محکومیت جهانی اینگونه رفتارهای مغرضانه شدند .

در اخیر این راهپیمایی اعتراض آمیز پرچم کشور فرانسه از سوی معترضین خشمگین به رسم اعتراض به سخنان مکرون و رفتارهای اهانت آمیزی که دراین کشور نسبت به مقدسات مسلمانان صورت می گیرد به آتش کشیده شد .

این در حالیست که طی روز های اخیر اظهارات تحقیر آمیز رییس جمهور فرانسه در باره اسلام و حمایت از ارزشهای سکولاریسم انتقادات شدید شخصیت های سیاسی ، رهبران کشورهای اسلامی و اعتراضات میلیونی مسلمانان را درسراسر جهان درپی داشته و خواستار قطع روابط دیپلماتیک بااین کشور و تحریم کالاهای فرانسوی شده اند .  

کلیدواژه