عقرب 11, 1399 09:06 Asia/Kabul
  • مین گذاری های طالبان در مسیر بزرگراه هرات - قندهار
    مین گذاری های طالبان در مسیر بزرگراه هرات - قندهار

مقام های محلی در غرب افغانستان از انهدام یک پل در مسیر شاهراه هرات – قندهار توسط طالبان خبر دادند و تاکید کردند: طالبان پروژه های عام المنفعه در کشور را هدف قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، خبرنامه می افزاید: ماین‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جاسازی شده در زیر یک پل درمنطقه “ده شفیع” این ولسوالی بوده که سه ماین توسط نیروهای امنیتی خنثی شده اما ماین چهارم منفجر گردید.

مقام های محلی هرات در این خبرنامه گفته اند: انفجار ماین چهارم قسمت زیادی از این پل را تخریب کرده و مردم را با مشکلات جدی مواجه ساخته ولی با تلاش نیروهای امنیتی راه رفت و آمد به روی مسافران باز گردید.

تحرکات مخالفان دولت در این ولسوالی بشدت نا امن هرات نسبت به ماه های قبل افزایش یافته و اخیرا افراد مسلح در این مسیر تلاش شان را به منظور انهدام پل و پلچک ها بیشتر کرده اند.

در همین حال ولسوال ادرسکن هرات می‌‌‌گوید مسبب تمام ناامنی‌‌‌های این ولسوالی و مسیر شاهراه قاری غلام نبی یکی از فرمانده‌هان طالبان است.

عبدالعزیز فقیریار، ولسوالی ادرسکن هرات  گفت: این فرمانده مخالفان توان جنگ رو در رو را با نیروهای امنیتی ندارد و عمده ترین تلاش وی حملات شبانه و مین گذاری می باشد.

این مقام محلی در هرات با بیان اینکه این فرمانده طالبان در این ولسوالی فقط ۴۵ نیرو  دارد، تصریح کرد:  این گروه کوچک در ولسوالی ادرسکن مردم را اذیت و آزار کرده و به زور از باشندگان این ولسوالی اخاذی میکنند.

فقیریار گفت قاری غلام نبی از فرماندهان طالبان در غرب افغانستان است که از سوی دولت افغانستان از زندان بگرام آزاد شده بود و حالا دوباره به صفوف مخالفان مسلح پیوسته است.

ولسوال ادرسکن هرات گفت پایگاه قبلی این گروه که در منطقه “خم زیارت”  فعال بود در عملیات نیروهای امنیتی از بین برده شد اما پس از آزاد شدن این فرد از زندان دوباره پایگاه شان را فعال کرده است.

 

 

کلیدواژه