پایان حمله تروریستی به دانشگاه کابل و افزایش کشته و زخمی ها
(last modified Mon, 02 Nov 2020 10:50:59 GMT )
عقرب 12, 1399 15:20 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرد، حمله به دانشگاه کابل با کشته شدن سه مهاجم پایان یافته و عملیات پاکسازی توسط نیروهای امنیتی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، حمله ی تروریستی به دانشگاه کابل پس از آن رخ داد که تروریستان موفق به ورود به یکی از ساختمان های مجموعه ی دانشگاه کابل شدند و اقدام به کشتار دانشجویان حاضر در آن ساختمان کردند .

با این وجود همزمان با شلیک اولین گلوله ها ، نظامیان دولتی اقدام به ضد حمله کردند .
تعدادی از دانشجویان دانشگاه کابل در گفتگو با رادیو دری خاطر نشان ساختند که این رویداد با شلیک چند گلوله آغاز شد و سپس تروریستان وارد ساختمان استاژ قضایی دانشگاه کابل شدند و در طبقه ی چهارم این ساختمان سنگر گرفتند.
برخی از دانشجویان می گویند باتوجه به برگزاری جلسه ی شورای علمی در ساختمان استاژ حقوقی دانشگاه کابل احتمال می رود که هدف تروریستان ، اساتید حاضر در این جلسه بوده باشد .
با این وجود فیض الله جلال استاد دانشگاه کابل نیز ضمن محکوم کردن این رویداد خواهان تطبیق برنامه هایی سودمند برای تامین امنیت مراکز آموزشی ، دانشگاه ، مکاتب و مدارس شد .
با آن که نهادهای دولتی آمار درست و دقیقی در خصوص تلفات ناشی از حمله ی گروهی تروریستان به دانشگاه کابل ارائه  نکرده اند ، گفته می شود که 20 نفر در این حمله کشته و 60 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

گروه داعش مسئولیت حمله ی امروز به دانشگاه کابل را به عهده گرفت.

رئیس جمهوری افغانستان ضمن تقبیح شدید این حمله تروریستی، به والیان ولایات کشور هدایت داد تا فردا (سه شنبه) بخاطر اتحاف دعا به روح شهدای رویداد تروریستی در پوهنتون کابل، در سراسر کشور، مراسم عزاداری برپا شود.
صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان هم در سخنانی تاکید کرد  حمله بردانشگاه کابل به مثابه حمله بر کل مردم افغانستان تلقی می شود.


 جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عالمی از کابل:

 

 

 

.

 

 

کلیدواژه