گرامیداشت از هفته وحدت از سوی شورای اخوت اسلامی در هرات
(last modified 1399-08-13T07:49:16+00:00 )
عقرب 13, 1399 12:19 Asia/Kabul

شورای اخوت اسلامی  در هرات از هفته وحدت تحت نام “اخوت ضرورت عصر امروز” با حضور صدها تن از شهروندان این ولایت تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  سید احمد آخوند زاده، رئیس شورای اخوت اسلامی هرات که در جمع علما، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و اقشار مختلف مردم سخنرانی میکرد، گفت: دشمنان اسلام برای متفرق کردن امت اسلامی بسیار زیاد سرمایه گذاری کرده‌اند و باید یادآور شد که دشمنان اسلام می‌خواهند میان اهل تشیع و تسنن در افغانستان اختلاف ایجاد کنند تا از این فرصت به نفعشان بهره برداری کنند.

مولوی آخوند زاده در ادامه صحبت‌های خود اهانت به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) از طرف یک نشریه فرانسوی را به شدت محکوم کرد.

رئیس شورای اخوت اسلامی هرات تصریح کرد: دشمنان اسلام از هر فرصتی برای ایجاد مشکل در کشورهای اسلامی استفاده میکنند و هر ازگاهی نیز با چنین اقداماتی قلوب مسلمین را جریحه دار میسازند.

حجت‌‌السلام و المسلمین محمد جواد رجب زاده، یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت: این نخسین باری نیست که این روزنامه فرانسوی به پیامبر عزیز اسلام (ص) توهین می‌کند.

او افزود اهانتی که چندی پیش توسط یک روزنامه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) صورت گرفته بود در سال ۲۰۱۵ میلادی هم در چنین روزی از طرف همین نشریه به رسول خدا (ص) توهین شده بود.

این عالم دینی هرات در ادامه صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایش از واکنش مسلمانان جهان در برابر این نشریه فرانسوی استقبال کرده و گفت اهانت به پیامبر اسلام (ص) برای هیچ مسلمانی قابل قبول نیست.

از آغاز هفته وحدت و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام ص همزمان با سایر ولایت های افغانستان در هرات نیز با برگزاری برنامه‌‌های متفاوتی گرامیداشت بعمل آمد  و مردم مسلمان افغانستان همه یک صدا توهین روزنامه فرانسوی به پیامبر بزرگ اسلام (ص) را بشدت محکوم کردند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش محمدی:

کلیدواژه