عقرب 14, 1399 09:49 Asia/Kabul
  • اظهار نظرجدید سخنگوی طالبان درباره شرکت حزب اسلامی در مذاکرات
    اظهار نظرجدید سخنگوی طالبان درباره شرکت حزب اسلامی در مذاکرات

سخنگوی طالبان در جدیدترین اظهار نظر خود، خواستار شرکت حزب اسلامی در روند مذاکرات صلح شد.

به گزارش خبرگزاری آریا نیوز، ذبیح الله مجاهد گفت: حزب اسلامی به ریاست گلبدین حکمتیار از احزاب سیاسی است که  باید در روند مذاکرات صلح  میان دولت افغانستان  و طالبان در قطر نقش داشته باشد.

این اظهارات سخنگوی طالبان در حالیست که از یک سو با گذشت حدود 50 روز از آغاز این مذاکرات تاکنون طرفین به نتیجه ای نرسیده اند و جنگ با شدت تمام در افغانستان همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر نیز این گروه حزب اسلامی را حزبی سودجو و منفعت طلب میدانست که نمی تواند در مذاکرات صلح مشارکت داشته باشد.

اما پیش از این گلبدین حکمتیار جاسوس امریکا، گروه تروریستی داعش و طالبان در سفر اخیر به  پاکستان در اظهاراتی تامل بر انگیز و جنجالی، این کشور را خانه دوم  خود خوانده بود و خواستار تشکیل دولت موقت در افغانستان و براندازی دولت مشروع اشرف غنی شده بود که این امر خشم مقامات و شخصیت های این کشور را برانگیخته بود.

رییس حزب اسلامی افغانستان  که متهم به نقش داشتن در آغاز  جنگ داخلی در افغانستان و ارتکاب جرایم جنگی است، گفته است باید حکومت دیگری به جای دولت اشرف غنی که به ادعای وی دست نشانده  و تحمیل شده از سوی خارجی‌هاست، مستقر شود.

کلیدواژه