تاکید اشرف غنی بر آمادگی مبارزه با موج دوم کرونا در افغانستان
(last modified 1399-08-14T12:14:50+00:00 )
عقرب 14, 1399 16:44 Asia/Kabul
  • تاکید اشرف غنی بر آمادگی مبارزه با موج دوم کرونا در افغانستان
    تاکید اشرف غنی بر آمادگی مبارزه با موج دوم کرونا در افغانستان

رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که این کشور آماده مبارزه با موج دوم کرونا در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که غنی با شکسین چین معاون بانک توسعه آسیایی از طریق ویدیو کنفرانس گفتگو کرده است.

معاون بانک توسعه آسیایی ضمن تقبیح حملۀ تروریستی روز دوشنبه به دانشگاه کابل، به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و  این گونه حملات را تهدیدی برای تامین صلح و ثبات در افغانستان دانست.

وی افزود: بانک توسعه آسیا، آمادگی کامل دارد که در بخش‌های توسعه، اتصال منطقه ای، مبارزه با فقر و حفظ محیط زیست، با حکومت افغانستان همکاری کند. معاون بانک توسعه آسیایی با اینکه این بانک در موج دوم نیز کمکهای به افغانستان خواهد کرد

در ادامه این کنفرانس ویدیویی، غنی از همدردی معاون بانک آسیا قدردانی کرد و گفت که حمله به دانشگاه کابل مردم افغانستان را متاثر کرده و بر این اساس یک روز عزای عمومی اعلام شد.

وی با بیان اینکه آماده مبارزه با موج دوم کرونا در افغانستان هستیم، توسعه منطقه، برنامه دراز مدت توسعه اقتصادی و مبارزه با فقر را از جمله برنامه مهم دور دوم ریاست جمهوری خود عنوان کرد. 

این در حالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها، احتمال دارد کمک کنندگان بین‌المللی در کنفرانس ماه نوامبر در ژنو، کمک کمتر با افغانستان را متعهد شده و شرایط روشن را برای این کمک‌ها تعیین کنند.

کلیدواژه