عقرب 15, 1399 11:46 Asia/Kabul
  • صالح دستور آزادی 12 پلیس بازداشت شده را صادر کرد
    صالح دستور آزادی 12 پلیس بازداشت شده را صادر کرد

یک روز پس از بازداشت و معرفی فرمانده حوزه‌ سوم امنیتی کابل و ۱۲ عضو دیگر پلیس به داستانی نظامی، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری دستور آزادی «باعزت» آنان را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیودری، امرالله صالح امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ عقرب) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است، تحقیقات دانشگاه کابل ادامه دارد.

وی بازداشت ۱۳ پلیس که از آنان به نام «سرباز گم‌نام» یاد کرده، را بی‌معنا خوانده است و گفته است که هنوز مشخص نشده که چه کسی از مسئولیت خود را به درستی انجام نداده است.

معاون اول ریاست‌جمهوری به مردم وعده داده که در این قضیه پنهانکاری صورت نخواهد کرد. به گفته وی ممکن است سیستم امنیتی در کل نیاز به بازنگری داشته باشد و نباید این اجازه داده شود که با هر ناکامی ضعیف ترین فرد مجازات شود.

در عین حال امرالله صالح گفته است که حمله بر دانشگاه کابل را یک‌بار دیگر بررسی کرده‌اند که نشان می‌دهد طالبان مسئول آن هستند.

مهاجمان مسلح روز دوشنبه هفته‌ی جاری بر دانشگاه کابل حمله کردند. براساس آمار وزارت داخله، در این حمله ۲۲ نفر که بیشترشان دانشجویان بودند، کشته و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند. امرالله صالح اما آمار زخمیان این حمله را ۴۰ نفر گفته است.

دو روز پس از این حمله، فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد که فرمانده سوم امنیتی و ۱۲ منسوب دیگر پلیس در این حوزه به اتهام غفلت در اجرای برنامه‌ امنیتی دانشگاه کابل، بازداشت و به دادستانی نظامی معرفی شده‌اند.

کلیدواژه