آمادگی پاکستان برای همکاری با بایدن در مورد افغانستان
(last modified 1399-08-18T04:18:36+00:00 )
عقرب 18, 1399 08:48 Asia/Kabul
  • آمادگی پاکستان برای همکاری با بایدن در مورد افغانستان
    آمادگی پاکستان برای همکاری با بایدن در مورد افغانستان

نخست وزیر پاکستان پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت و برای همکاری با دولت جدید این کشور در مورد روند صلح افغانستان و منطقه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا ، «عمران‌خان» شنبه شب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، دولت پاکستان به همکاری خود با رییس جمهوری منتخب آمریکا برای برقراری صلح در افغانستان و منطقه ادامه می‌دهد.

«اسد عمر» وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان نیز در حساب کاربری خود در توییتر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به جو بایدن تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری جدید آمریکاییها با استفاده از اختیارات خود به ترویج صلح در جهان به ویژه در افغانستان کمک کند.

رسانه‌های پاکستان از ساعات گذشته و همزمان با اعلام پیروزی "جو بایدن" به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا، آن را پایان جنگ اعصاب در آمریکا توصیف کرده و نوشتند: آمریکایی‌ها بایدن را به ترامپ ترجیح دادند.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

 

کلیدواژه