عقرب 18, 1399 13:29 Asia/Kabul
  • تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل دانشگاه کابل
    تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل دانشگاه کابل

صدها تن‌ از دانشجویان دانشگاه کابل صبح امروز در مقابل این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار تامین امنیت شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، جمعی از دانشجویان دانشگاه کابل در اعتراض به حمله تروریستی اخیر براین دانشگاه گردهمایی دادخواهانه تشکیل دادند.

این گردهمایی که با حضور صدها تن از دانشجویان در مقابل این دانشگاه برگزار شد با صدور قطع نامه ای به پایان رسید که حاوی مهم ترین خواسته های معترضان است.

به گفته این دانشجویان معترض،زمان آن فرارسیده که  مسوولان حکومتی بویژه مدیران امنیتی کشور به جای اظهار تاسف و همدردی محض در راستای عمل کردن به وعده های شان و مسوولیت هایی که دارند گام بردارند.

موضع گیری قاطع و صریح دولت افغانستان در برابر حرکت های جنگ طلبانه  تروریستها بویژه گروه طالبان از مسائلی است که به باور این دانشجویان معترض ،باید توسط دولت افغانستان جدی گرفته شود .

افزون بر این ، شرکت کنندگان این گردهمایی ضمن هشدار نسبت به هرگونه پیامد سهل انگاری دولت در خصوص حمله بر دانشگاه کابل و مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب پایتخت ،پشتیبانی شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی دولت افغانستان اعلام و فداکاری های آنان را افتخاری بزرگ عنوان کردند.

گفتنی است که در حمله های  تروریستی اخیر بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل و دانشگاه کابل ،بیش از ۶۰ دانش آموز و دانشجو جان باختند و بیش از ۹۰ تن‌دیگر زخمی شدند.

کلیدواژه