عقرب 16, 1399 19:21 Asia/Kabul

افزایش خشونت ها و حملات تروریستی بویژه حملات مرگبار اخیر بر دانشگاه کابل و مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب پایتخت پای سران اقوام ولایت ننگرهار را به کابل کشاند.

ده ها تن از سران قومی ولایت ننگرهار با حضور در گردهمایی مقابل سفارت امریکا در کابل اعتراض شان را نسبت به تداوم و افزایش خشونت ها اعلام کردند و خواهان اقدام مسوولانه ی امریکا دراین خصوص شدند .

این معترضان که به نمایندگی از اقوام بیش از بیست ولسوالی ولایت ننگرهار در کابل گردهم امدند به این باور اند که جنگ ودرگیری جاری در افغانستان جنگی نیابتی است که توسط بازیگران خارجی و سودجویان داخلی مدیریت می شود.

جنگی که بار ویرانی و کشتار آن را کشور و مردم افغانستان به دوش می کشند .

حاجی محمد که در جمع این معترضان  حضور داشت در گفتگو با رادیو دری ضمن تاکید به این که مردم افغانستان از جنگ نیابتی جاری در کشورشان خسته هستند گفت ، مردم افغانستان به خوبی می دانند که آتش جنگی که آنان و سرزمین شان را از چهاردهه به این سو در کام خود فروبرده است ، توسط بیگانگان شعله ور شده است .

به گفته ی حاجی عبدالمالک یکی از دیگر معترضان حاضر در این گردهمایی ، سیاست های نادرست امریکا در قبال طالبان بویژه رهایی هزاران زندانی این گروه و امضای پیمان صلح قطر باعث تشجیع و روحیه گرفتن تروریستان در برابر نیروهای دولتی و حتی غیر نظامیان شده است.

حمله ی تروریستی مرگبار بر دانشگاه کابل و مرکز آموزش کوثر دانش در غرب کابل جان بیش از 65 دانشجو و دانش آموز را گرفت و بیش از 90 تن دیگر را زخمی کرد. این حملات وحشیانه که داعش مسوولیت آن را به دوش گرفت ،واکنش های تند و گسترده را در پی داشت.

در نخستین دقایق پس از آغاز حمله ی تروریستی بر دانشگاه کابل ، طالبان با انتشار بیانیه ای دست داشتن شان در این رویداد را رد کردند اما سران دولتی در کابل بویژه امر الله صالح معاون اول ریاست جمهوری ، حمله بر دانشگاه کابل را کار طالبان و شبکه ی حقانی خواند.

تنها یک روز پس از این رویداد ، صدها تن از دانشجویان دانشگاه کابل با راه اندازی گردهمایی در مقابل این دانشگاه ، نفرت و انزجارشان را نسبت به گروه های تروریستی بویژه داعش و طالبان به نمایش گذاشتند و از دولت افغانستان خواهان تحریم نشست قطر شدند .

گزارش همکارمان عالمی از کابل در این باره موجود است.

کلیدواژه