عقرب 20, 1399 09:47 Asia/Kabul
  • امنیت افغانستان را امنیت خود و منطقه می‌دانیم
    امنیت افغانستان را امنیت خود و منطقه می‌دانیم

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل بر استفاده از قانون اساسی افغانستان و ساختارهای دموکراتیک موجود در راستای مذاکرات بین الافغانی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا،«حسین امیرعبداللهیان» روز دوشنبه در دیدار «دبورا لاینز»  نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان به حمایت های مستمر ایران از مردم کشور افغانستان و جایگاه مهم این کشور در سیاست خارجی ایران اشاره کرد و گفت: عبور افغانستان از وضعیت موجود قطعا با همکاری کشورهای همسایه و تاثیرگذار منطقه و کنشگران جهانی ممکن خواهد بود.

وی به  تحرکات اخیر رهبران و گروه‌های تروریستی به ویژه داعش درافغانستان اشاره کرد و  گفت: متاسفانه آمریکا از شرایط افغانستان سوء استفاده می کند تا جایی که برخی نظامیان آمریکایی به قاچاق گسترده موادمخدر ازفرودگاه بگرام مشغولند در حالی که به ظاهر خود را از حامیان روند صلح معرفی می کنند.

دستیار ویژه رییس مجلس ایران در امور بین الملل افزود: ما امنیت افغانستان را امنیت خود و منطقه می دانیم و از هرگونه اقدام سازمان ملل در جهت ایجاد امنیت، صلح و رفاه در این کشور مهم همسایه حمایت می کنیم.

دبورا لاینز نیز در این دیدار به پیشینه همکاری جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند صلح درافغانستان اشاره کرد و گفت: ایران به عنوان همسایه افغانستان و یک کشور استراتژیک ‌تاثیرگذار در منطقه، همواره کمک های شایانی در حمایت از مردم افغانستان داشته است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان با قدردانی از حمایت‌های ایران از مهاجران و آوارگان افغان  و کمک به ایجاد راه و تامین انرژی افغانستان گفت:ما به کمک همه احزاب، طرف ها، کشورهای همسایه و سازمان های بین المللی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان و بهبود شرایط اقتصادی برای ایجاد انگیزه در میان مردم این کشور نیاز داریم به ویژه اینکه شرایط همه گیری کووید ۱۹ از لحاظ اقتصادی مشکلات این کشور را دو چندان کرده است.

 

کلیدواژه