عقرب 24, 1399 09:21 Asia/Kabul
  • سفر عمران خان صدراعظم پاکستان به افغانستان ‎

قرار است صدراعظم پاکستان به کابل پایتخت افغانستان غرض دیدار و ملاقات رسمی با مقامات این کشور سفر کند

به گزارش خبرنگار رادیو دری، عمران خان صدراعظم پاکستان روز پنجشنبه ۱۹نوامبر در راس یک هیات بلند پایه دولتی به افغانستان سفر رسمی می کنند.

در این سفر پیرامون نقش پاکستان در روند صلح افغانستان و همچنان روابط دو کشور با رییس جمهور اشرف غنی و سایر مقامات افغان گفتگو صورت خواهد گرفت.

به تاریخ ۲۵سپتامبر اشرف غنی رییس جمهور افغانستان با عمران خان صدراعظم پاکستان صحبت نمود و در این ملاقات به اهمیت آتش تاکید نموده از عمران خان دعوت کرد تا به افغانستان سفر داشته باشد .

محمد عمر داوودزی نماینده رئیس جمهور افغانستان در امور پاکستان در تویترش نوشته که ابتدا  رزاق داوود به کابل سفر نموده و سپس صدراعظم پاکستان سفر خواهد داشت .

داوودی افزوده که تغییراتی در روابط دو کشور پدید آمده موقف ما اکنون این است که از پاکستان بخاطر مساعد نمودن گفتگو های دوحه سپاسگزاریم و می خواهیم پاکستان در برگزاری گفتگو های حکومت افغانستان وطالبان هم سهولت را فراهم کنند.

پیش از این همواره مقامات افغانستان از عدم همکاری پاکستان در روند صلح افغانستان انتقاد می کردند اما نماینده رییس جمهور افغانستان این بار بخاطر فراهم نمودن سهولت در گفتگو های طالبان و امریکایی ها از پاکستان سپاسگزاری نمود  .

پیش از این چندین بار عمران خان گفته بود که زمینه گفتگو بین طالبان و امریکا را آنها فراهم نموده اند.

افغانستان انتظار دارد که اسلام آباد نقش خود را در گفتگو های بین افغانی نیز ایفا کند.

سفر عمران خان صدراعظم پاکستان به افغانستان در حالی صورت می گیرد که خشونت ها افزایش یافته و چندین انفجار و عملیات دهشت افگنانه در کابل و ولایات صورت گرفت است. 

کلیدواژه