عقرب 26, 1399 14:00 Asia/Kabul
  • امرالله صالح مسئول مبارزه با فساد اداری در کابل شد
    امرالله صالح مسئول مبارزه با فساد اداری در کابل شد

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی حکمی دستور داده که مبارزه با فساد اداری در کابل به امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری واگذار گردد.

به گزارش فارس، نزدیک به یک ماه پیش پس از افزایش ناامنی‌ در کابل، رئیس جمهور مسئولیت تامین امنیت پایتخت را به طور موقت به معاون اول خود سپرد.

صالح پس از آن همه روزه با تیمی متشکل از ادارات مختلف، ساعت شش و نیم صبح جلسه دارد و نتایج آن را با مردم در میان می‌گذارد.

صالح امروز دوشنبه (26 عقرب) در صفحه فیسبوک خود نوشته: رییس جمهور افغانستان دستور دادند که تیم شش و نیم بخاطر اجرای میثاق امنیتی مهار فساد اداری در کابل را برعهده بگیرد.

وی افزود: برای موثر بودن کارها در مبارزه با فساد اداری برنامه منظم برای جمع آوری اطلاعات و اقدام براساس آن به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون اول ریاست جمهور افغانستان ادامه داد: در بخش مبارزه فساد اداری نیز مانند مباحث امنیتی ازین به بعد شما را در جریان قرار خواهیم داد.

صالح همچنان گفته که امنیت ملی افتخار دیگر آفرید و اینکه طرح پوشش کوچه به کوچه را به مرحله اجرایی آوردند و چنانچه وعده شده بود این طرح با سرعت صدبرابر بیشتر از گذشته اجرا خواهد گردید. طرح اتکا به مردم دارد. مطابق به قانون اساسی مردم محور همه امور اند.

وی اظهار داشته که بودیجه لازمه برای مبارزه با آزاد سازی زمین های غصب شده در اختیار این نهاد گذاشته شده است. 

کلیدواژه