عقرب 26, 1399 16:23 Asia/Kabul

جمع کثیری از اساتید دانشگاه و دانشجویان ولایت بلخ با برگزاری گردهمایی ضمن تقبیح حملات تروریستی که علیه مراکز علمی صورت می گیرد خواستار پایان جنگ وخشونت درکشورشان شدند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، دانشجویان و اساتید دانشگاه ولایت بلخ با بر پایی مراسمی درصحن یکی ازموسسات تحصیلات عالی درشهرمزارشریف ضمن آنکه یاد وخاطره شهدای حادثه دانشگاه کابل را گرامی داشتند از روز دانشجو نیز تجلیل وگرامیداشت به عمل آوردند.

دراین مراسم شرکت کنندگان با تقبیح هرگونه اعمال تروریستی که علیه مراکز علمی درکشورشان صورت می گیرد برضرورت تقویت وگسترش مراکز وموسسات علمی درافغانستان تاکید ورزیدند .

گردهمایی دانشجویان ولایت بلخ در اعتراض به حملات تروریستی
گردهمایی دانشجویان ولایت بلخ در اعتراض به حملات تروریستی

 

احمد زلمی عطایی یکتن از اساتید دانشگاه در ولایت بلخ و از برگزارکنندگان این مراسم عملکرد گروه طالبان دربرخورد با ملت افغانستان را ریا کارانه وسوال برانگیز خواند وگفت : اینگونه برخوردهای گروه طالبان درحالی در برابر ملت ودولت افغانستان صورت می گیرد که همگان ازجنگ وخونریزی ها خسته شده وخواهان برقراری صلح دایمی درکشورشان هستند .

خانم اورانوس برنا یکی دیگر ازاساتید دانشگاه در ولایت بلخ نیز ضمن شرکت درمراسم گرامیداشت از جان باختگان حادثه تروریستی دانشگاه کابل خواهان تامین شدن صلح وامنیت سراسری درکشورش شد.

قابل ذکر است که دانشجویان واساتید دانشگاه درولایت بلخ درحالی از  روزجهانی دانشجو که مصادف است با 26 ماه عقرب تجلیل وگرامیداشت به عمل آوردند که درست دوهفته قبل دریک حادثه تروریستی که در دانشگاه کابل پایتخت افغانستان بوقوع پیوست دهها تن از دانشجویان به خاک وخون کشیده شدند که این مساله تاثیرات ناگواری را بر روح وروان مردم بویژه قشر تحصیلکرده افغانستان به جا گذاشت .

اما اخیرا ازطریق رسانه های داخلی افغانستان به نقل از امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری این کشور اعلام گردید که عامل اصلی حمله بردانشگاه کابل ازسوی نیروهای امنیتی شناسایی وبازداشت شده است وشاید این خبربتواند دل پرغم وماتم زده خانواده های که عزیزانشان را دراین حادثه ناگوار ازدست داده اند قدری تسکین نماید وآلامشان را مرهمی باشد .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش کاظم حیدری:

 

 

کلیدواژه