عقرب 27, 1399 09:14 Asia/Kabul
  • مخالفت سناتور ارشد آمریکایی با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان
    مخالفت سناتور ارشد آمریکایی با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا با تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور در کاهش شمار نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از سی ان ان، «میچ مک‌کانل» روز دوشنبه در صحن سنا گفت: خروج نظامیان آمریکا موجب تضعیف ایالات متحده شده و دشمنان این کشور را در منطقه تقویت می‌کند.

رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا مدعی شد این کشور، نقش بسیار محدود اما مهمی در دفاع از امنیت ملی و منافع آمریکا در برابر تروریست‌ها دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که ساعاتی قبل‌تر سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داده بود، فرماندهان آمریکایی پیش بینی می‌کنند که «دونالد ترامپ» به زودی فرمانی رسمی برای کاهش شمار نیروهای آمریکا در افغانستان و عراق صادر خواهد کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که پاکسازی‌های انجام‌شده در پنتاگون بعد از اخراج «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا به استقرار مقام‌های وفادار به ترامپ در این وزارتخانه منجر شده است.

به گفته این مقام‌های آمریکایی، پنتاگون قصد دارد شمار نیروهای خود را در هر یک از دو کشور افغانستان و عراق  به ۲۵۰۰ نفر محدود کند. آمریکا در حال حاضر ۴۵۰۰ نظامی در افغانستان و ۳۰۰۰ نظامی در عراق دارد.

نظامیانی که حضورشان به بهانه مبارزه با تروریسم، به بی ثباتی بیشتر منجرشده است.

کلیدواژه