آمریکا جایگاهی برای تخریب و تحریف مذاکرات افغانستان ندارد
(last modified 1399-08-28T14:24:16+00:00 )
عقرب 28, 1399 18:54 Asia/Kabul
  • آمریکا جایگاهی برای تخریب و تحریف مذاکرات افغانستان ندارد
    آمریکا جایگاهی برای تخریب و تحریف مذاکرات افغانستان ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه میراث آمریکا برای منطقه ما خونریزی و جنگ‌های فاجعه‌بار است، گفت: آمریکا هیچ جایگاهی برای تخریب و تحریف مذاکراتی که هم اکنون بین طرف‌های مختلف افغانستان جاری است، ندارد.

 به گزارش خبرنگار رادیو دری، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره خروج آمریکا از افغانستان گفت: ما همواره گفته‌ایم که میراث آمریکا برای منطقه ما جنگ‌های فاجعه بار، خونریزی و جنگ‌های خونینی است که آنها به منطقه ما تحمیل کرده‌اند.

وی  افزود: میراث آمریکا برای منطقه ما این تراژدی‌هایی است که در سر تا سر منطقه  رقم زده است. آنها این خرابکاری را به بار آورده‌اند و حالا می‌خواهند افغانستان را در حالی که این خرابکاری را بر جای گذاشته‌اند، ترک کنند و حتی تلاش می‌کنند تمام زیرساختی را که ملت غیور افغانستان با تلاش مداوم ایجاد کرده را نابود کنند. آنها حتی تلاش می‌کنند با اقدامات غلط در داخل و خارج از افغانستان هرگونه نظام کارآمد موجود در افغانستان را نابود کنند.

خطیب زاده ادامه داد:  قانون بین‌الملل بسیار روشن است. کشور متجاوز، ارتش متجاوز باید به تعهدات خود عمل کند و نباید کشوری را که می‌خواهد از آن خارج شود، تخریب کند. آمریکا کاملا مسئول است که این خرابکاری ایجاد شده در افغانستان را حل و فصل کند و نمی‌تواند فرار کند و این کشور و ملت غیور افغانستان را در چنین شرایط فاجعه باری قرار دهد.

وی بیان کرد: ما در کنار ملت افغانستان هستیم و تمام تلاش خود را برای تسهیل مذاکرات و گفت‌وگوهای کاملا بین الافغانی انجام می‌دهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: آمریکا هیچ جایگاهی برای تخریب و تحریف مذاکراتی که هم اکنون بین طرف های مختلف افغانستان جاری است، ندارد.

کلیدواژه