عقرب 29, 1399 16:23 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه انگلیس : همه نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج نمی شوند

وزیر امور خارجه انگلیس گفت ، در صورتی که امریکا همه نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند،با چالش رو بر خواهیم شد.

به گزارش رادیو دری، والاس در در گفتگو با شبکه «اسکای نیوز» به تصمیم آمریکا درباره خروج از افغانستان گفت: «در حال حاضر اگر ایالات متحده به صورت یکجانبه از این کشور نیرو‌های خود را خارج کند، با چالش مواجه خواهیم شد و باید یک ائتلاف بزرگتر با یک کشور دیگر به وجود آوریم».

وی سپس در ادامه تأکید کرد که آمریکا تمامی نیرو‌های خود را از افغانستان و عراق خارج نخواهد کرد و بخشی از آن‌ها را در این کشور باقی خواهد گذاشت.

 والاس در این خصوص توضیح داد: «اساساً، ایالات متحده، تمامی نیرو‌های خود را (از افغانستان) خارج نخواهد کرد و تعدادی از نیرو‌های خود را در عراق و افغانستان باقی خواهد گذاشت. با دولت افغانستان و ایالات متحده گفتگو می‌کنیم تا اطمینان یابیم که همچنان می‌توانیم از افغانستان در مقابل تروریسم محافظت کنیم».  وزیر دفاع انگلیس بدون آنکه جزئیاتی ارائه دهد در خصوص تصریح کرد که در صورت خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، انگلیس نیز احتمالاً حضور خود را در افغانستان کاهش خواهد داد.  وی همچنین تصریح کرد که بریتانیا در حال بررسی این موضوع است که چطور کشورش می‌تواند به طور مستقل و وابستگی به حضور نظامی آمریکا در افغانستان به مأموریت خود ادامه دهد.  

کلیدواژه