قوس 01, 1399 14:15 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم افتتاحیه ی نخستین جشنواره ملی فیلم افغانستان
    برگزاری مراسم افتتاحیه ی نخستین جشنواره ملی فیلم افغانستان

اولین جشنواره ی ملی فیلم افغانستان در کابل برگزار شد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این جشنواره، با عنوان جشنواره ی لاجورد توسط ریاست افغان فیلم به مدت ده روز از اول تا دهم قوس برگزار می شود .

در کنار سینماگران افغانستان ،مقام های دولتی و فرهنگیان  ،برخی از سینماگران از کشورهای روسیه و ایران نیز در مراسم افتتاحیه ی این جشنواره شرکت کردند .

طاهر زهیر وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان که در این مراسم حضور داشت ،جشنواره ی لاجورد را گامی بلند در راستای رشد و توسعه ی صنعت سینمای افغانستان خواند .

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان هم چنین خاطر نشان ساخت که سینماگران افغانستان از ظرفیت و استعداد بسیار بالایی برخوردارهستند که در صورت تداوم فعالیت شان خواهند توانست در ارائه ی تصویری زیبا و واقعی از افغانستان به خوبی نقش ایفا کنند.

صحرا کریمی کارگردان و رئیس افغان فیلم در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات پیشکسوتان سینمای افغانستان ،همیاری سینمای ایران را نیز ستود. وی حضور نرگس آبیار کارگردان ایرانی در مراسم افتتاحیه ی جشنواره ی لاجورد را نیز به فال نیک گرفت .

رویا سادات یکی از سینماگران شناخته شده ی افغانستان در سخنانی تاکید کرد که سینماگران افغانستان با وجود رویارویی با مشکلات فراوانی مانند کمبود امکانات ،جنگ و تشدید خشونت ها،استوار و ثابت قدم باقی خواهند ماند .

لازم به ذکر است که جشنواره ی ملی فیلم لاجورد در حالی برای اولین بار در افغانستان برگزار می شود که در هفته ی پیشین ،کابل شاهد برگزاری ششمین جشنواره ی بین المللی فیلم زنان هرات بود .

کلیدواژه