قوس 03, 1399 13:58 Asia/Kabul
  • سازمان ملل خواستار ادامه کمک‌های مالی به افغانستان شد
    سازمان ملل خواستار ادامه کمک‌های مالی به افغانستان شد

رئیس سازمان اداره امور مهاجران سازمان ملل در آستانه نشست کشورهای حامی افغانستان خواستار تعهد جامعه جهانی و کشورهای مختلف به ادامه کمک‌های به این کشور و حمایت از مهاجران و آوارگان افغان شد.

به گزارش رادیودری، «فیلیپو گراندی» رئیس سازمان اداره امور مهاجران سازمان ملل در آستانه نشست کشورهای حامی افغانستان خواستار تعهد جامعه جهانی و کشورهای مختلف به ادامه کمک های به این کشور و حمایت از مهاجران و آوارگان افغان شد. 

به گزارش الجزیره، وی تاکید کرد که آینده مردم افغان به مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان و همچنین تعهد جامعه جهانی به توسعه و پیشرفت این کشور گره خورده است. 

گراندی در ادامه هشدار داد که شکست در کمک ها و مذاکرات صلح باعث به وجود آمدن فاجعه انسانی خواهد بود. 

پیش از این خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که کشورهای حامی به افغانستان در نظر دارند بخش از کمک های به این کشور را کاهش داده و مشروط به تحقق ملزوماتی از جمله اصلاحات اقتصادی و سیاسی کنند.

کنفرانس کشورهای حامی مالی افغانستان، در روزهای دوشنبه و سه شنبه سوم و چهارم قوس/آذر (۲۳ و ۲۴ نوامبر) برگزار می‌شود. این کنفرانس میزان تعهدات مالی کشورهای کمک کننده برای چهار سال آینده را مشخص می‌کند. بروکسل و توکیو به ترتیب در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۲ میزبان این کنفرانس بودند.

نشست اصلی در روز ۲۴ نوامبر (چهارم قوس) با سخنرانی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد افتتاح می‌شود. ریاست نشست را «پیکا اویستو» وزیر خارجه فنلاند، «محمد حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان و «دبوره لیونز» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان برعهده دارند.

کلیدواژه