قوس 04, 1399 13:43 Asia/Kabul
  • اروپا و سازمان ملل خواستار کاهش فوری خشونت در افغانستان شدند
    اروپا و سازمان ملل خواستار کاهش فوری خشونت در افغانستان شدند

رئیس یوناما و همچنین رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس ژنو 2020 ضمن حمایت از افغانستان اعلام کردند که سطح خشونت باید به صورت فوری در این کشور کاهش یابد

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «دبرا لاینز»، رییس دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان امروز(سه شنبه) در دومین روز »کنفرانس ژنو 2020»گفت: ما می‌دانیم که سطح خشونت‌ها بسیار زیاد است و باید کاهش یابد.

وی افزود: مردم افغانستان  شاهد فساد در دستگاه های اداری هستند و این موضوع باید پایان یابد.

نماینده سازمان ملل با تاکید بر اینکه گفت‌‌وگوهای صلح یک کار دشوار است، تصریح کرد: ما از مذاکرکنندگان دو هیات می‌خواهیم که در میز گفت‌وگوها بمانند.

Image Caption

لاینز در ادامه سخنان خود بر ادامه با اعلام حمایت سازمان ملل از افغانستان، خاطرنشان کرد: مردم افغانستان نیازمند حفظ دستاوردهای گذشته هستند و جامعه جهانی نیز این اقدام حمایت خواهد کرد وافغانستان باید به جلو قدم بگذارد و هیچگاه به عقب بازنخواهد گشت.

همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این کنفرانس مجازی در سخنانی خواهان آتش‌بس فوری در افغانستان و جلوگیری از تشکیل امارت اسلامی در این کشور شد.

Image Caption

وی در ادامه تاکید کرد که آتش‌بس نباید نتیجه فرآیند (صلح) باشد بلکه باید از امروز آن را همراهی کند. هر تلاشی برای برقراری امارت اسلامی به مراودات سیاسی و مالی (افغانستان و اتحادیه اروپا) ضربه خواهد زد.

در نشست ۲۰۲۰ افغانستان، برنامه تعهدات مالی و حمایت ‌سیاسی کشورهای کمک‌کننده برای چهار سال آینده روشن می‌شود، اما برخی از این کشورها، میزان کمک‌های یک‌ساله خود را نیز اعلام می‌کنند. از افغانستان تنها وزرای امور خارجه و دارایی در مقر برگزاری کنفرانس حضور می‌یابند و این نشست از سوی وزرای امور خارجه افغانستان و فنلاند رهبری می‌شود.

کلیدواژه