تاکید ایران بر لزوم پاسخگو بودن عاملان جنایت در افغانستان
(last modified 1399-09-05T06:16:57+00:00 )
قوس 05, 1399 10:46 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر لزوم پاسخگو بودن عاملان جنایت در افغانستان
    تاکید ایران بر لزوم پاسخگو بودن عاملان جنایت در افغانستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل بر لزوم پاسخگو بودن عاملان جنایت جنگی در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش رادیودری، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل روز چهارشنبه درباره گزارش منتشر شده در زمینه کشتار مردم افغانستان به‌دست نظامیان استرالیایی تصریح کرد، کشورهایی که در سال‌های گذشته در افغانستان ضد مردم این کشور مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، باید پاسخگو باشند.

امینیان تاکید کرد، نباید این جرم و جنایت‌هایی که اثر بدی بر ذهن مردم افغانستان گذاشته است، بی‌پاسخ بماند.

استرالیا یکی از هم‌پیمانان نزدیک آمریکا، هزاران نظامی خود را در سال 2001 به افغانستان فرستاد؛ براساس برخی مستندات، نیروهای ویژه استرالیا تنها در فاصله سال‌های 2009 تا 2013 دست‌کم 39 نفر از غیرنظامیان افغانستانی را به  قتل رساندند که افراد غیرمسلح و کودکان از جمله آنها بودند؛ در یکی از این موارد که در سپتامبر 2013 توسط نظامیان استرالیا رخ داد، یک افغانستانی و 6 کودکش در خواب کشته شدند.

سفیر ایران در کابل در ادامه درباره اهمیت سفر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به افغانستان گفت: علاوه بر پیوندهای سیاسی و امنیتی، دو کشور دارای پیوند فرهنگی و تمدنی هستند.

امینیان افزود: سفر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به افغانستان تاکیدی بر ابعاد پیوندهای فرهنگی و تمدنی دو کشور است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برای بازدید از سفارت تهران در کابل که اخیراً هدف حمله راکتی گروه تروریستی داعش قرار گرفت و همچنین دیدار با اصحاب رسانه افغانستان به کابل سفر کرده است.

کلیدواژه