قوس 05, 1399 15:01 Asia/Kabul
  • فراهم شدن فرصت حضور دانش‌بنیان‌ها در بازار دائمی دارو افغانستان
    فراهم شدن فرصت حضور دانش‌بنیان‌ها در بازار دائمی دارو افغانستان

محصولات دانش‌بنیان‌های ایرانی فعال حوزه سلامت با همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین فروشگاه دارویی غرب افغانستان حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، فرصتی برای ۲۰ شرکت‌ دانش‌بنیان فعال حوزه سلامت ایجاد شده است تا محصولات خود را در فروشگاه دائمی مرکز تجاری بزرگ دارویی و تجهیزات پزشکی در شهر هرات افغانستان که بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین فروشگاه دارویی غرب محسوب می‌شود، به فروش برسانند.

با توجه به متمرکز شدن نمایندگی‌های دارویی و تولیدکنندگان در این نقطه و اختصاصی بودن موقعیت آن به عنوان قطب اصلی صنف دارویی غرب افغانستان، عرضه و معرفی محصولات می‌تواند با سهولت بیشتری منجر به فروش به مشتریان بالقوه‌ای در این ناحیه رفت‌وآمد دارند، شود. چرا که با توجه به اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده، ساختمان مذکور تبدیل به محل اصلی تامین نیاز داروخانه‌های اصلی ولایت هرات و ولایات غربی افغانستان خواهد شد.

در این اتفاق فناورانه، تسهیلاتی از قبیل بازاریابی، فروش و ثبت محصولات در افغانستان به کمک مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های متقاضی ارایه می‌شود.  

به گزارش ایرنا، شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش (به انگلیسی: Knowledge enterprise)، به شرکت‌هایی گفته می‌شود که دانش و فناوری، جزیی جدایی‌ناپذیر از دارایی آن‌ها باشد،  قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات در ایران برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان در عقرب ۱۳۸۹  به تصویب مجلس رسید.

کلیدواژه